Saugumas

Klientų duomenų ir teikiamų paslaugų saugumas yra vienas iš prioritetų LCKU priklausančiose unijose.

Kaip saugiai naudotis mokėjimo kortele?

1. Prieš vykstant į užsienį, užsirašykite ir su savimi turėkite „Worldline Baltic““ telefono numerį (8-5) 215 1177.

2. Patikimai saugokite pirkimo čekius ir sąskaitos išrašus, kadangi juose gali būti nurodyta informacija apie Jūsų mokėjimo kortelę (pvz., kortelės numeris). Jeigu jie Jums nereikalingi – sunaikinkite.

3. Neatsiskaitykite mokėjimo kortele įtartinos reputacijos vietose.

4. Naudodamiesi mokėjimo kortele neįprastose vietose, visuomet būkite atidesni ir budresni, nei įprastai. Būdami užsienyje, naudokitės patikimų ir žinomų kredito unijų ar bankų bankomatais.

5. Atsiskaitykite mokėjimo kortele tik patikimose ir gerą vardą turinčiose internetinėse parduotuvėse.

6. Jei neplanuojate atsiskaityti savo mokėjimo kortele internete, galite kreiptis į kredito uniją ir užsiblokuoti mokėjimų kortele internete galimybę. Esant poreikiui, operacijas galėsite atblokuoti atvykę į kredito uniją ir pateikę nustatytos formos prašymą.

Kaip apsaugoti savo mokėjimo kortelės slaptažodžius?

1. Mokėjimo kortelės PIN kodas turi būti žinomas tik Jums – įsiminkite ir laikykite jį paslaptyje. Niekam ir jokiais atvejais neatskleiskite savo kortelės PIN kodo – nei šeimos nariams, nei pažįstamiems, nei kredito unijos darbuotojams.

2. Įsiminę kortelės PIN kodą, nedelsdami sunaikinkite PIN kodo voką. Nerašykite PIN kodo ant kortelės ar kitų, kartu su kortele esančių daiktų.

3. Turimos mokėjimo kortelės PIN kodą galite pasikeisti bet kuriame „MEDUS“ bankomate.

4. Pamiršę PIN kodą, kreipkitės į kredito uniją, kuri Jums išdavė kortelę. Už tam tikrą mokestį Jums bus pagaminta nauja kortelė ir suteiktas naujas kortelės PIN kodas.

 5. Jeigu praradote savo mokėjimo kortelę, nedelsdami ją užblokuokite. Skambinkite į kortelių centrą „Worldline Baltic“ tel. (8-5) 215 1177 (bet kuriuo paros metu) ir užblokuokite savo mokėjimo kortelę. Taip pat kreipkitės į savo kredito uniją, kad Jums būtų pagaminta nauja kortelė. Norint gauti naują mokėjimo kortelę, reikia per 3 darbo dienas po kortelės užblokavimo kreiptis į savo kredito uniją ir raštu pranešti apie kortelės praradimą bei pateikti užsakymą naujos kortelės pagaminimui.

 6. Nesikreipus į kredito uniją ir raštu nepatvirtinus apie kortelės praradimą, nauja mokėjimo kortelė nebus gaminama.

7. Visuomet patikrinkite čekyje nurodytą sumą, prieš jį pasirašydami ar įvesdami kortelės PIN kodą.

8. Ne rečiau kaip kartą per mėnesį tikrinkite savo mokėjimo kortelių sąskaitų išrašus. Pastebėję neteisingai nurašytas sumas savo kortelės sąskaitoje, nedelsiant kreipkitės į savo kredito uniją.

Jei praradote mokėjimo kortelę

Skambinkite į kortelių centrą „Worldline Baltic“ tel. (8-5) 215 1177 (bet kuriuo paros metu) ir užblokuokite savo mokėjimo kortelę.

Taip pat kreipkitės į savo kredito uniją, kad Jums būtų pagaminta nauja kortelė.
Užblokavę mokėjimo kortelę neleisite svetimiems asmenims pasinaudoti Jūsų kortelės sąskaitoje esančiais pinigais.

Kaip saugiai naudotis interneto bankininkyste?

1. Junkitės prie internetinės bankininkystės sistemos tik per oficialius kreditų unijų puslapius arba surinkę adresą: i-unija.lt. Norėdami prisijungti prie internetinės bankininkystės turite naudotis naujausiomis Internet Explorer, Mozilla Firefox arba Google Chrome naršyklių versijomis.

2. Būkite pastabūs pasikeitimams, būna atveju, kai sukčiai sukuria panašias sistemas, kad išviliotų iš gyventojų prisijungimo duomenis. Kaip tokias sistemas atskirti? Tokios sistemos sukurtos tam, kad būtų surinkta iš vartotojų kuo daugiau informacijos. Norint prisijungti prie internetinės sistemos, užtenka nurodyti naudotojo kodą, slaptažodį ir vieną slaptažodžių kortelės slaptažodį. Taigi, jeigu jūsų prašo pateikti visus 24 slaptažodžių kortelės slaptažodžius, perspėjame, niekada jų nevesti.

3. Jei suabejojate dėl internetinės bankininkystės atvaizdavimo ar sistemos veikimo, geriau iš karto nutraukite savo veiksmus. Ypatingai atkreipkite dėmesį, jeigu tinklalapyje 5 kartus iš eilės jūsų prašoma įvesti slaptažodį su įvardyta priežastimi „neteisingai įvedėte slaptažodį“. Įprastu atveju 3 kartus nurodžius neteisingai slaptažodį, sistema užblokuoja prisijungimą. Pastebėję tokį atvejį būtinai nedelsdami:

4. Baikite darbą internetinėje bankininkystėje;

5. Praneškite apie tai paskambinę savo kredito unijai ir paprašykite blokuoti prieigą prie internetinės bankininkystės.

6. Nepamirškite atsijungti nuo e. bankininkystės, jeigu ja nesinaudojate. Geriau kelis kartus prisijungti ir atlikti norimą operaciją.

7. Venkite jungtis prie finansinės sistemos, kai naudojatės internetinių kavinių kompiuteriu. Jeigu nerandate alternatyvos, tai būkite atidūs ir neišsaugokite prisijungimo duomenų naršyklėje.

8. Jei internetinės bankininkystės registracijos lange įvedus atpažinimo kodą ir slaptažodžius, nepavyksta prisijungti, rodomas pranešimas apie techninius nesklandumus arba ilgokai matote nesibaigiančio veiksmo piktogramą tikėtina, kad Jūsų kompiuteris yra užkrėstas virusu.

Jei naudojate internetinę bankininkystę mobiliuose įrenginiuose

1. Siųskitės programėles tik iš patikimų el. parduotuvių, tokių kaip, App Store, Google Play bei Windows Phone apps store.

2. Neapeikite apribojimų, kuriuos nustatė mobiliojo ryšio tiekėjas arba įrenginio gamintojas. Tokie veiksmai pašalins apsaugą, įdiegtą Jūsų įrenginyje.

3. Naudokite naujausią prieinamą naršyklės ir operacinės sistemos versiją Jūsų įrenginiui.

Bendrieji saugos patarimai

Jeigu sulauksite įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo kredito unijos darbuotojo arba pareigūno ir Jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis – jokiu būdu nepateikite jokios informacijos. Nei kredito unijos darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisti elektroninės bankininkystės duomenis (slaptažodžius, kodus, t. t.). Tokia taktika yra naudojama sukčių, kurių tikslas – išvilioti reikiamą informaciją ir pasisavinti sąskaitoje esančias lėšas. Taip pat būkite budrūs ir neatidarinėkite įtartinų el. laiškų, kuriais gali būti siunčiami duomenis „vagiantys“ virusai.

Niekada niekam neatskleiskite slaptos prisijungimo informacijos.

Apie bet kokius įtartinus laiškus ar skambučius nedelsiant informuokite kredito uniją.

Neaktyvuokite nuorodų ir neatidarinėkite prisegtų failų įtartinuose el. laiškuose.

Atminkite – kredito unija niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma pateikti vartotojo ID, slaptažodį ar patvirtinimo kodus, taip pat nesiunčia nuorodų į internetinius puslapius, kuriuose reikia įvesti Jūsų duomenis.

Kredito unija niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma įdiegti papildomą programinę įrangą siekiant pagerinti elektroninės bankininkystės naudojimosi galimybes.Paso, asmens tapatybės kortelės ar vairuotojo pažymėjimo duomenų kitiems asmenims, jeigu jie nenurodo aiškaus teisinio pagrindo šiems duomenims rinkti.

Nepraneškite prisijungimo prie elektroninės bankininkystės slaptažodžių telefonu, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Kredito unijos darbuotojai niekuomet nereikalauja šios informacijos pateikti išvardytais būdais.

Kaip pradėti naudoti „i-Unija“?

El. bankininkystės „i-Unija“ naudojimo vadovą rasite čia.