E-bankininkystė

Kaip tapti kredito unijos e-bankininkystės naudotoju?
  1. Atvykite į artimiausią kredito uniją ir sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Su savimi turėkite asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.
  2. Jums bus suteiktas naudotojo kodas bei pirminis slaptažodis kuriais naudodamiesi jungsitės prie sistemos.
  3. „i-Unija“ naudotojų patogumui, prie el. bankininkystės galima prisijungti trimis skirtingais būdais:
  • vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu trumpąja SMS žinute;
  • mobiliuoju e. parašu;
  • tapatybės nustatymo programėle „Smart-ID“.

Kredito unijos darbuotojai paaiškins, kaip naudotis paslaugomis internetu.

Kaip prisijungti prie LKU e-bankininkystės sistemos?

Kiekvieną kartą prisijungdami prie LKU internetinės bankininkystės sistemos įrašykite savo naudotojo kodą (nurodytą sutartyje) bei nuolatinį slaptažodį. Įvedus šiuos duomenis kitame lange reikės pasirinkti kuria priemone norėsite jungtis: vienkartiniu SMS kodu, tapatybės nustatymo programėle „Smart-ID“ ar mobiliuoju elektroniniu parašu.

Pasirinkus prisijungti vienkartiniu SMS kodu, jums reikės įvesti savo naudotojo kodą (nurodytą sutartyje), nuolatinį slaptažodį bei SMS žinute gautą vienkartinį 4 skaitmenų saugos kodą. Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute, yra skirti kliento tapatybės identifikavimui el. bankininkystėje ir jo atliktų operacijų patvirtinimui. Šie vienkartiniai 4 skaitmenų saugos kodai, siunčiami į kliento nurodytą mobiliojo telefono numerį, kiekvieno prisijungimo prie sistemos bei kiekvienos operacijos (išskyrus mokėjimus tarp savo sąskaitų) tvirtinimui kliento turi būti įvesti į tam skirtą el. bankininkystės sritį.

Pasirinkus prisijungti mobiliuoju elektroniniu parašu Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir paspauskite mygtuką „Gerai“. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.

Pasirinkus prisijungti su „Smart-ID“ programėle, kompiuterio ir programėlės ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir programėlės ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa, ir tik tada įveskite savo „Smart-ID“ programėlės PIN1 kodą.

Prisijungti prie „i-Unija“ galite naudodamiesi tik kvalifikuota „Smart-ID“ paskyra (atsidarius programėlę, jos fonas yra baltas). Jeigu programėlės fonas yra žalias – Jūsų paskyra nėra kvalifikuota ir Jums prisijungti nepavyks. Kad paskyra taptų kvalifikuota, galite ją susikurti iš naujo, naudodami mobilųjį e. parašą, tapatybės kortelę arba biometrinį identifikavimą, daugiau informacijos rasite čia.

Kaip pakelti savo paskyros lygį, galite sužinoti šiame vaizdo įraše: https://youtu.be/OA8QVo0qb40

„Smart-ID“ programėlė tai bendrovės „SK ID Solutions“ sukurta nemokama programėlė išmaniesiems įrenginiams – telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, – su kuria galima prisijungti ir tvirtinti operacijas el. bankininkystėje „i-Unija“. Programėlė veikia įrenginiuose, kuriuose įdiegta „Android“ arba „iOS“ operacinė sistema, o atsisiųsti ją galima iš „Google Play“ arba „App Store“. Atsisiuntę „Smart-ID“ programėlę, susikursite tik Jūsų valdomą paskyrą su savo PIN kodais, kuriuos naudosite prisijungimui ir operacijų tvirtinimui.

Su „Smart-ID“ atmintine galite susipažinti čia.

Prie LKU internetinės bankininkystės sistemos galite prisijungti šias būdais:
1. Interneto naršyklės adresų eilutėje įveskite https://www.i-unija.lt;

2. Užsukę į kredito unijos „Ebitum“ tinklalapį TEN KUR JŪS! (ebitum.lt);
3. Užsukite į Lietuvos kredito unijų tinklalapyje www.lku.lt esančią skiltį LKU internetinė bankininkystė.

Jungiantis prie LKU internetinės bankininkystės sistemos Jums reikės:
1. Naudotojo kodo sistemoje (nurodytas sutartyje);
2. Pirminio slaptažodžio (nurodytas sutartyje);
3. Vienkartinio saugos kodo, siunčiamo trumpąja SMS žinute, tapatybės nustatymo programėlės „Smart-ID“ arba mobilaus elektroninio parašo;
4. Visa tai turėdami galite prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės sistemos „i-Unija“.

Kaip galiu pakeisti prisijungimo slaptažodį?

Pirmą kartą jungdamiesi prie el. bankininkystės ir suvedę teisingą naudotojo kodą, pirminį slaptažodį bei prisijungimą patvirtinę viena iš priemonių (vienkartiniu saugos kodu, gautu SMS žinute, „Smart-ID“ programėle arba mobiliuoju e. parašu), atsidarys langas, kuriame bus prašoma pakeisti pirminį slaptažodį. Įveskite pirminį slaptažodį, naują slaptažodį, dar kartą pakartokite naują slaptažodį ir patvirtinkite savo pasirinkimą. Naują (nuolatinį) slaptažodį turi sudaryti ne mažiau kaip 8 simboliai.

Kaip elgtis pamiršus pakeistą nuolatinį slaptažodį?

Jei pamiršote nuolatinį slaptažodį, kuris reikalingas prisijungiant prie el. bankininkystės, kreipkitės į savo kredito uniją elektroniniu paštu arba atvykite į skyrių. Pateikus prašymą, kredito unijos darbuotojas padės Jums susikurti naują nuolatinį slaptažodį.

Kaip elgtis jei prisijungimas prie e-bankininkystės yra blokuojamas?

3 kartus neteisingai suvedus nuolatinį slaptažodį, LKU internetinės bankininkystės sistema užblokuos jus 3 valandoms. Jei Jūs neprisimenate savo nuolatinio slaptažodžio, Jums reikia atvykti į savo kredito uniją su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu, kur Jums bus atnaujintas prisijungimas prie sistemos.

Kaip saugiai naudotis interneto bankininkyste?
  1. Junkitės prie internetinės bankininkystės sistemos tik per oficialius kreditų unijų puslapius arba surinkę adresą: i-unija.lt. Norėdami prisijungti prie internetinės bankininkystės turite naudotis naujausiomis Internet Explorer, Mozilla Firefox arba Google Chrome naršyklių versijomis.
  2. Būkite pastabūs pasikeitimams, būna atveju, kai sukčiai sukuria panašias sistemas, kad išviliotų iš gyventojų prisijungimo duomenis. Tokios sistemos sukurtos tam, kad būtų surinkta iš vartotojų kuo daugiau informacijos. Išlikite budrūs.
  3. Jei suabejojate dėl internetinės bankininkystės atvaizdavimo ar sistemos veikimo, geriau iš karto nutraukite savo veiksmus. Ypatingai atkreipkite dėmesį, jeigu tinklalapyje 5 kartus iš eilės jūsų prašoma įvesti slaptažodį su įvardyta priežastimi „neteisingai įvedėte slaptažodį“. Įprastu atveju 3 kartus nurodžius neteisingai slaptažodį, sistema užblokuoja prisijungimą. Pastebėję tokį atvejį būtinai nedelsdami:
  4. Baikite darbą internetinėje bankininkystėje;
  5. Praneškite apie tai paskambinę savo kredito unijai ir paprašykite blokuoti prieigą prie internetinės bankininkystės.
  6. Nepamirškite atsijungti nuo e. bankininkystės, jeigu ja nesinaudojate. Geriau kelis kartus prisijungti ir atlikti norimą operaciją.
  7. Venkite jungtis prie finansinės sistemos, kai naudojatės internetinių kavinių kompiuteriu. Jeigu nerandate alternatyvos, tai būkite atidūs ir neišsaugokite prisijungimo duomenų naršyklėje.
  8. Jei internetinės bankininkystės registracijos lange įvedus atpažinimo kodą ir slaptažodžius, nepavyksta prisijungti, rodomas pranešimas apie techninius nesklandumus arba ilgokai matote nesibaigiančio veiksmo piktogramą tikėtina, kad Jūsų kompiuteris yra užkrėstas virusu.